Goede telefoon etiquette zorgt voor tevreden klanten, een uitstekende bedrijfsreputatie en zorgt ervoor dat uw medewerkers zelfverzekerd telefoneren. BelContact biedt een op maat gemaakte telefoon etiquette training aan die uw medewerkers zal helpen om alle zakelijke telefoongesprekken met vertrouwen en professionaliteit te voeren. Versterk de relaties van uw organisatie, vergroot de effectiviteit, zorg voor een positief bedrijfsimago en stimuleer groei door te investeren in onze telefoon etiquette training voor bedrijven.

De voordelen van goede telefoon etiquette

Het vergroten van klanttevredenheid

Goede telefoonetiquette is een directe route naar tevreden klanten. Door professioneel en respectvol te communiceren aan de telefoon, voelen klanten zich gehoord en gewaardeerd. Dit leidt tot een hogere klanttevredenheid en loyale klanten. Zij zullen eerder geneigd zijn om terug te keren en positieve mond-tot-mondreclame of reviews te genereren.

Meer efficiëntie en hogere productiviteit

Een ander voordeel van goede telefoon etiquette is de hogere efficiëntie binnen uw organisatie. Medewerkers die de kunst van effectieve communicatie via de telefoon beheersen, kunnen gesprekken sneller afhandelen en de juiste informatie verstrekken zonder onnodige vertraging. Dit resulteert in een verbeterde workflow, minder misverstanden en een hogere productiviteit. De tijdwinst die ontstaat, kan worden geïnvesteerd in andere belangrijke taken.

Goede bedrijfsreputatie

Uw bedrijf wordt vaak beoordeeld op basis van de interacties met klanten en zakelijke partners. Een goede telefoon etiquette draagt bij aan een positieve bedrijfsreputatie. Klanten en zakenrelaties zullen uw organisatie als professioneel en betrouwbaar bestempelen en dat heeft zijn weerslag op het aantal zakelijke kansen en samenwerkingen.

telefoon etiquette training

Inhoud van de training

Na het volgen van de training:

  • weten uw medewerkers hoe ze de leiding kunnen nemen in een telefoongesprek
  • is het duidelijk welke vragen gesteld moeten worden voor effectieve communicatie
  • zijn uw medewerkers in staat flexibeler te communiceren
  • gaan uw medewerkers beter om met bezwaren
  • lukt het uw medewerkers om vol zelfvertrouwen moeilijke gesprekken te voeren
  • zijn uw medewerkers zich bewust van het effect en de resultaten van hun communicatie
  • kunnen uw medewerkers beter met onwillige debiteuren omgaan.

Daarnaast bespreken we altijd samen met u welke vaardigheden op het gebied van effectieve telefoonetiquette u uw medewerkers mee wil geven. Op die manier zal de training exact aansluiten bij uw interne doelstellingen.

Neem nu contact op

Basisprincipes van goede telefoonetiquette

Een goede eerste indruk

Onze training begint met het belang van een goede eerste indruk. Het eerste telefoongesprek met een klant of zakelijke partner kan bepalend zijn voor de relatie die volgt. Hoewel iedereen een telefoongesprek kan beantwoorden, is niet iedereen in staat dit op een professionele en vriendelijke manier af te handelen. Wij leren uw mensen de kunst van een vriendelijke en professionele begroeting. Op die manier wordt vanaf het begin een positieve sfeer gecreëerd.

Vervolgens richten we ons op de kunst van effectieve communicatie via de telefoon. Dit omvat het luisteren naar de behoeften van de beller, het stellen van de juiste vragen en het verstrekken van duidelijke en nuttige informatie. Uw medewerkers leren ook technieken om een assertieve en zelfverzekerde stem te behouden, zelfs in uitdagende situaties.

Beheerst blijven bij lastige gesprekken

Een ander belangrijk aspect van onze training is het beheer van telefoongesprekken. We leren uw team hoe ze gesprekken efficiënt kunnen sturen, wanneer ze moeten doorverbinden naar de juiste persoon en hoe ze de beller kunnen geruststellen bij vervelende situaties. Dit draagt bij aan een positieve ervaring voor de beller en vermindert mogelijke frustraties.

Naast de basisprincipes van telefoon etiquette, bieden we ook inzicht in het omgaan met klachten en moeilijke situaties. We leren uw personeelsleden hoe ze kalm en professioneel kunnen blijven, zelfs in stressvolle gesprekken, en hoe ze effectieve oplossingen kunnen bieden die de tevredenheid van de beller verhogen.

telefoon etiquette basisprincipes

Maatwerk training voor uw bedrijf

Onze telefoon etiquette training is volledig aanpasbaar aan de behoeften van uw bedrijf en uw team. We begrijpen dat elke industrie unieke uitdagingen en verwachtingen heeft, en we zorgen ervoor dat onze training daarop aansluit.

Kortom, onze telefoon etiquette training voor bedrijven is een investering die zichzelf terugbetaalt door het versterken van relaties, het vergroten van de effectiviteit, het bijdragen aan een goed bedrijfsimago en het bevorderen van de groei van uw organisatie. Neem vandaag nog contact met ons en geef uw team de vaardigheden die nodig zijn om uit te blinken in telefoon etiquette.

Nog meer trainingen

Er zijn verschillende mogelijkheden om bij BelContact een training te volgen.

Telefonische acquisitie

Omschrijving training

Koud bellen? Dat is voor velen een drempel. Daarom geeft BelContact trainingen in telefonische acquisitie telefoneren. Om te laten zien dat het niet moeilijk hoeft te zijn.

Klantgericht telefoneren

Omschrijving training

Contact met de klant gaat vaak via de telefoon en u wilt graag dat dit soepel verloopt. De training klantgericht telefoneren leert uw medewerkers om klanten vriendelijk en professioneel te woord te staan.

Telefoon etiquette

Omschrijving training

Goede telefoon etiquette zorgt voor tevreden klanten, een uitstekende bedrijfsreputatie en zorgt ervoor dat uw medewerkers zelfverzekerd telefoneren.