Klantgericht telefoneren – iedereen snapt dat het belangrijk is maar weinigen zijn er goed in. Vaak is het ook een klus die zo lang mogelijk uitgesteld wordt. Het goede nieuws is dat het goed te trainen is. Zodat u en uw medewerkers wél goede resultaten behalen met telefonische acquisitie. En niet alleen dat. De training klantgericht telefoneren van BelContact zorgt er ook voor dat het een leuke activiteit wordt. Die niet meer zolang mogelijk uitgesteld wordt maar snel wordt opgepakt. Omdat het op een leuke manier tot goede resultaten en dus meer omzet leidt!
Waarom telefonische acquisitie?
Inmiddels heb ik tientallen mogelijke redenen gehoord waarom commerciële mensen liever niet willen. Enkele voorbeelden:
- Te druk en geen tijd
- Kan mensen niet bereiken
- Ja maar die secretaresse…
- Ik ga liever even langs
- Enzovoort
Terwijl telefonische acquisitie een van de snelste en goedkoopste manieren is om in contact te komen met de lead. En als het goed gedaan wordt dan levert het u niet alleen de laagste kosten maar ook de hoogste opbrengsten op.


Maar ja, dat ‘koude’ bellen…
Dat is voor vele commerciëlen een hoge drempel. Daarom geeft BelContact trainingen in klantgericht telefoneren. Om te laten zien dat het niet moeilijk hoeft te zijn. En dat er snel mooie resultaten geboekt kunnen worden. Tegen lage kosten. En dat het ook op een leuke manier gedaan kan worden. Speciaal hiervoor is de ‘training klantgericht telefoneren’ van 1 dag ontwikkeld.
Contact opnemenVoorbeeld klantgericht telefoneren
Een voorbeeld hiervan. Stel dat uw verkoper op goed geluk in de auto stapt om na een half uur rijden aan te kloppen bij een lead. Dan is het maar de vraag of die persoon aanwezig is en of uw verkoper ontvangen kan worden. Vele mensen houden niet van dit soort verrassingen namelijk. Of er een afspraak volgt en of hier iets uitkomt, is dus nog maar zeer de vraag. En uw verkoper moet ook weer dat halve uur naar kantoor terugrijden.
Hoeveel telefoontjes zijn er mogelijk in ruim een uur tijd? Hoeveel kansen heeft uw commerciële man of vrouw om wel een of meer goede afspraken te scoren? Het logische antwoord: in ieder geval veel meer dan in het geval er zelf ‘koud’ langsgegaan wordt. En tegen lagere kosten.

Programma training klantgericht telefoneren
Wat kunt u verwachten? Er zijn verschillende mogelijkheden die toegespitst worden op uw wensen. Zo kunt u denken aan een training van een halve dag of hele dag. Ook is het mogelijk om een basistraining online te volgen. Of een vervolgtraining voor gevorderden. Ook combinaties van online en offline trainingen zijn mogelijk. En als u speciale wensen hebt dan kunnen we altijd over maatwerkoplossingen praten.
De training wordt in groepsverband gedaan. Op die manier leren de deelnemers niet alleen van de docent maar ook van elkaar. Door bijvoorbeeld op elkaars houding en stemgebruik te letten. Belangrijk om te melden, is dat de sfeer altijd positief en respectvol is. Om zo de cursisten optimaal te inspireren en enthousiasmeren.
Lees referentiesDoel en doelgroep klantgericht telefoneren
Als de cursisten op een effectieve en positieve manier een telefonische band weten te realiseren met hun leads dan is het doel van de training bereikt. BelContact richt zich met deze training op mensen die willen leren om op een leuke manier en klantgericht te telefoneren. Ook wordt behandeld hoe dit op een efficiënte en doelgerichte manier gedaan kan worden. BelContact heeft een lange ervaring met klantgericht telefoneren en kan zich daarom ook uitstekend inleven in verschillende ervaringsniveaus van de cursisten.
Bekijk de tarievenOok nieuwsgierig geworden hoe BelContact uw commerciële mensen inspireert tot effectief klantgericht telefoneren?
Bel of mail me dan eens